Informuje Marta Liberkowska z UM Gorzów Wlkp.
Piknik nad Odrą: Gorzów zaczarował Szczecin
Przez dwa dni Gorzów promował się wśród mieszkańców i gości województwa zachodniopomorskiego. Podczas Pikniku nad Odrą w Szczecinie, jednej z największych imprez turystycznych w Polsce, prezentowaliśmy walory naszego miasta: turystyczne, kulturalne, sportowe i rozrywkowe. Największym zainteresowaniem cieszyły się plany miasta, foldery informacyjne i kasety. Sporą ciekawość budziło również masło z jabłek, nasz miejski produkt regionalny, z kolei wśród najmłodszych z wielkim uznaniem spotkał się nasz nosorożec Stefania.
Na zaproszenie organizatorów wydarzenia, Gorzów był jednym z wystawców regionalnych podczas Pikniku nad Odrą. Prezentowaliśmy się obok takich miast jak m.in. Olsztyn, Świdnica, Toruń czy Lublin. Przez dwa dni zapraszaliśmy gości pikniku do Gorzowa, przekonując do tego na wiele sposobów. Jednym z nich było wręczanie planów miasta i ulotek informacyjnych z bazą noclegową, gastronomiczną oraz podstawowymi informacjami o sposobach spędzenia wolnego czasu. Dodatkowo, na gorzowskim stoisku promocyjnym, można było wygrać kubki z kasetą, pendrivy i maskotki w kształcie gorzowskiego nosorożca. Wystarczyło w krótkim czasie przewinąć ręcznie stilonowską kasetę C-60. Najlepszym zajmowało to około 5 minut, a przy okazji budziliśmy miłe wspomnienia, bo nie było osoby, która nie znałaby Stilonu Gorzów i gorzowskich kaset.
Gości Pikniku nad Odrą częstowaliśmy naszym lokalnym specjałem – masłem jabłkowym z renety landsberskiej. To najnowszy produkt regionalny, który promujemy od blisko roku, a jeszcze w tym roku planujemy go wprowadzić do sprzedaży. Przygotowany jest z musu jabłkowego z renety landsberskiej. To odmiana jabłoni wyhodowana jeszcze w przedwojennym Gorzowie, czyli Landsbergu nad Wartą. Dzięki staraniom Gorzowskiego Rynku Hurtowego, od kilku lat, ponownie zagościła w sadach i ogrodach.
Spore zainteresowaniem na miejskim stoisku budziła obecność Stali Gorzów. Klub oferował sportowe gadżety oraz bilety na Grand Prix na żużlu, które odbędzie się w Gorzowie już w najbliższy weekend. Jak się okazało, wśród gości Pikniku nad Odrą sporo było fanów czarnego sportu.
Rozdaliśmy kilkaset planów miasta, ponad tysiąc ulotek i folderów informacyjnych o Gorzowie w różnych językach, bo na stosiku gościli również cudzoziemcy, głównie z Niemiec i Skandynawii. W ramach nagród w konkursach wręczyliśmy kilkadziesiąt promocyjnych kubków, magnesów i innych miejskich gadżetów. Nawiązaliśmy również kontakty z wydziałami promocji innych miast oraz organizacjami turystycznymi w Polsce. Przez dwa dni gorzowskie stoisko promocyjne na Wałach Chrobrego odwiedziło kilkanaście tysięcy osób.
Wyjazd do Szczecina to element finałowy wyjazdowej kampanii promocyjnej Gorzów on Tour, którą realizowaliśmy w czasie wakacji.
Fot. Bartłomiej Nowosielski
746 total views, 1 views today