Miejski rzecznik konsumentów w Gorzowie powiadomił Urząd Konkurencji i Konsumentów oraz Urząd Regulacji Energetyki o nowej ofercie ENEA, dzięki której można zaoszczędzić 75 zł, a równocześnie stracić ponad tysiąc złotych.
Tomasz Gierczak na stanowisku reprezentanta gorzowskich konsumentów jest już pięć lat. W tym czasie m.in. udzielił ponad 21 tysięcy porad prawnych, podjął 612 pisemnych interwencji do przedsiębiorców oraz skierował 227 zawiadomień do właściwych organów.
Rzecznika wspierają gorzowskie media, które opublikowały 519 informacji i ostrzeżeń o nieuczciwych praktykach handlowych w naszym mieście. Swoją wiedzą o prawach przysługujących konsumentom rzecznik dzieli się – za pośrednictwem łączy internetowych – z gorzowskimi seniorami, na lekcjach i na wykładach w szkołach i na uczelniach.
Tomasz Gierczak, jako pierwszy Lubuszanin, został w styczniu 2020 roku powołany w skład Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.
Do mieszkańców Gorzowa trafiają ostatnio pisma z ENEA zachęcające do zmiany umowy na sprzedaż prądu. Firma gwarantuje stałe ceny przez 3 lata. W piśmie brak jest informacji o dodatkowej opłacie handlowej w wys. 30 zł miesięcznie. Informację o opłacie klient znajdzie dopiero w pliku dokumentów przy podpisaniu umowy. Osoby, które chcą wycofać się z nowej umowy obciążane są karą umowną do 1080 zł.
Z analizy nowej taryfy wynika, że przy średnim zużyciu 2000 kWh/rok klient zyskuje 25 zł/rok na obniżeniu ceny, a traci 360 zł/rok na dodatkowej opłacie handlowej. To oznacza, że zamiast zyskać, traci na nowej umowie w sumie ok. 1000 zł przez 3 lata, o czym pracownicy ENEA nie informują.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów udziela informacji i porad prawnych mieszkańcom Gorzowa Wielkopolskiego w poniedziałki, środy, czwartki od 8.00 do 15.30, we wtorki od 8.00 do 16.30, a w piątki od 8.00 do 14.30. Pracownicy Biura udzielają bezpłatnych porad w sprawach konsumenckich (dotyczących zawierania i wykonywania umów pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą) oraz przyjmują wnioski z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim mieści się przy ulicy Łokietka 22, telefon: 95 735 57 47, email: brk@um.gorzow.pl.
550 total views, 1 views today