GORZOWSKI ARCHITEKT I NIEPEŁNOSPRAWNI

ArchArch1Arch2

Informuje Dariusz Wieczorek z Wydziału Promocji i Informacji UM

Fot. Łukasz Kulczyński

Miejski architekt i niepełnosprawni

 Jak przystosowywać miasto do potrzeb osób niepełnosprawnych to główne założenie cyklu spotkań, które od kilku lat prowadzone są pod kierunkiem miejskiego architekta Dariusza Górnego. Ich celem jest poznawanie problemów niepełnosprawnych gorzowian – usuwanie barier architektonicznych, ułatwianie poruszania się po mieście, usprawnienia komunikacyjne.

 W środę takie spotkanie odbyło się w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, gdzie rozmawiano o działaniach zakładu, ułatwiających niepełnosprawnym komunikację po mieście.

Uczestnicy, przywiezieni z centrum miasta autobusami przystosowanymi do obsługi osób z niepełnosprawnościami, zapoznali się z planami dotyczącymi nowego węzła przesiadkowego oraz poznali możliwości techniczne nowego gorzowskiego tramwaju.

To już drugie spotkanie w MZK. Podczas poprzedniego (w październiku ub.r.) niepełnosprawni (w tym tzw. wózkowicze, osoby niewidzące lub/i niesłyszące) przedstawili swoje oczekiwania wobec taboru oraz pracy kierowców i motorniczych.

Architekt miejski od kilku lat prowadzi spotkania z przedstawicielami środowiska osób niepełnosprawnych. W sprawie barier architektonicznych w obiektach użyteczności publicznej spotkali się w budynku Urzędu Miasta (przy ulicy Myśliborskiej), w budynku AWF (z udziałem architektów i studentów) i w siedzibie MOS przy Pomorskiej.

Odbyły się spacery – wizje lokalne na trasie: Estkowskiego, Kosynierów Gdyńskich, Sikorskiego, park Wiosny Ludów, Strzelecka oraz Kosynierów Gdyńskich, Borowskiego, Armii Polskiej, 30-go Stycznia, Chrobrego, Mieszka I, Jagiellończyka, a także spotkania z miejskim inżynierem ruchu, przedstawicielem Wydziału Dróg UM oraz ówczesnym dyrektorem Wydziału Kultury i Sportu.

Efektem spotkań architekta miejskiego z niepełnosprawnymi jest stale aktualizowana baza barier architektonicznych w naszym mieście. Te są sukcesywnie usuwane; obniżono krawężniki na przejściach dla pieszych (m.in. przy skrzyżowaniu ulic Bora-Komorowskiego i Sosabowskiego, na przejściu sugerowanym przez ul. Łokietka w rejonie Straży Pożarnej), wybudowano zatoki postojowe (Słowackiego, Spokojna), wymieniono lub wyremontowano nawierzchnie chodnika, a nawet przebudowano przejście dla pieszych (przy ulicy Walczaka, w rejonie GLS).

 

614 total views, 1 views today

[0]
0.00 zł Zobacz

Formularz zamówienia

NazwaCena
Anuluj
Better Pay - System sprzedaży dla WordPress!

Komentowanie zamknięte.