Fot. Jan Wojtanowski
Informuje Marta Liberkowska z Wydziału Promocji i Informacji
Blisko 300 wniosków dziennie trafia do urn podawczych w Urzędzie Miasta. To wnioski w formie papierowej, dotyczące spraw, których nie można załatwić drogą elektroniczną. Ponadto do Wydziału Komunikacji dotarło już ponad 20 spraw z paczkomatu.
Podatki i rejestracja aut – w czołówce pilnych spraw
W trudnym czasie epidemii w kraju, gorzowski Urząd Miasta zmienił organizację pracy. Większość spraw załatwianych jest za pośrednictwem poczty elektronicznej, tradycyjnej lub przez telefon. Są jednak tematy, które wymagają wniosków papierowych. I te również urzędnicy starają się obsługiwać na bieżąco. W celu ich obsługi, w Urzędzie Miasta, w budynku głównym przy ul. Sikorskiego oraz w siedzibie przy ul. Myśliborskiej zostały ustawione przed wejściem urny podawcze. Tam mieszkańcy mogą zostawiać swoje wnioski w formie papierowej.
Do tej przy ul. Sikorskiego dziennie trafia blisko 100 wniosków. Najwięcej z nich dotyczy spraw z zakresu Wydziału Podatków i Opłat, Edukacji i Gospodarki Nieruchomościami. Natomiast przy ul. Myśliborskiej wnioski w większości dotyczą zadań z zakresu Wydziału Komunikacji.
Dowód osobisty – tylko z profilem zaufanym
Niestety, nie wszystkie wnioski umieszczone w urnie mogą być załatwione z powodzeniem. Przy realizacji części z nich wymagana jest bowiem obecność osobista mieszkańca. Z realizacją tych wniosków, mieszkańcy będą zmuszeni poczekać do czasu zniesienia ograniczeń, dotyczących obsługi klienta. To głównie wnioski o wydanie dowodów osobistych. Obecnie można je zrealizować wyłącznie poprzez E-Puap. Wnioski złożone w wersji papierowej będzie trzeba złożyć ponownie – osobiście.
Przypominamy zatem, że do urny nie należy wrzucać wniosków o wydanie dowodu osobistego, zgłoszeń utraty dowodu, wniosków o zameldowanie lub wymeldowanie. Te sprawy obecnie można załatwić wyłącznie za pośrednicze profilu zaufanego lub odłożyć je w czasie.
Paczkomat – przyjazny mieszkańcom
Kilkanaście dni temu w Gorzowie prace rozpoczął pierwszy w Polsce „urzędowy” paczkomat. Za jego pośrednictwem, bez konieczności kontaktu z urzędnikiem można załatwić sprawy z zakresu pracy Wydziału Komunikacji. Od początku działania paczkomatu wydział obsłużył już zdalnie ponad 20 spraw dotyczących m.in. rejestracji pojazdów z zagranicy, przerejestrowania pojazdu oraz odbioru dowodów rejestracyjnych.
– Na dzień dzisiejszy klienci mogą składać wnioski o rejestrację pojazdów, wymianę dowodów rejestracyjnych, wtórników dokumentów, uzyskiwania wpisów/wykreślenia adnotacji urzędowych jak i odbioru gotowych rejestracji oraz nowo wytworzonych dowodów rejestracyjnych/kart pojazdu za pomocą paczkomatu InPost. – powiedział Bartosz Kmita, dyrektor Wydziału Komunikacji. Zachęcił także wszystkich zainteresowanych, by próbowali zmierzyć się z opcją wykorzystania paczkomatu, bo sprawa jest niezwykle prosta.
Przypominamy, dzięki nowemu rozwiązaniu dokumenty do Urzędu Miasta można nadać w dowolnym paczkomacie na terenie Gorzowa Wielkopolskiego. Lista dostępnych paczkomatów znajduje się na stronie urzad24.inpost.pl/gorzow. Dokumenty przesłane od Urzędu Miasta można odebrać z jednego z dwóch paczkomatów, znajdujących się przy Urzędzie Miasta na ul. Sikorskiego oraz na ul. Myśliborskiej. W powiadomieniu e-mail i/lub SMS oraz poprzez aplikację mobilną InPost Mobile pojawi się adres paczkomatu, do którego należy się udać po odbiór dokumentów.
W związku z aktualną sytuacją epidemiczną w kraju i decyzjami Prezesa Rady Ministrów związanymi z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, w trosce o zdrowie mieszkańców oraz pracowników urzędu, od 16 marca do odwołania Urząd Miasta jest nieczynny dla interesantów, natomiast nie przerywa pracy. Kontakt z urzędnikami jest możliwy przede wszystkim elektronicznie, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej i paczkomatu.
Jak załatwić najpilniejsze sprawy w UM, przypominamy tutaj:
http://www.gorzow.pl/PL/3235/8365/Jak_zalatwic_sprawe_w_UM/k/
947 total views, 1 views today